Säkylä-Köyliön seurakunnalla on kolme nimikkolähettiä; Sari Johanna Kuittilo sekä Martti ja Päivi Poukka.  Seurakunta tukee heidän työtään taloudellisesti ja rukoilee heidän puolestaan.

Sari Johanna Kuittilon tervehdys

Olen Sari Johanna Kuittilo (s.-71), kotoisin Uudestakaupungista. Lähdettyäni sieltä, olen asunut muutaman vuoden ulkomailla ja kotimaassa eri puolilla Suomea. On ollut ilo kohdata paljon erilaisia ja eri elämäntilantessa olevia ihmisiä. Jokainen on omalla tavallaan opettanut itselleni paljon ihmisyydestä, elämästä ja Elämän antajasta. Eri vaihdeiden kautta päädyin merkonomiksi, urheiluhierojaksi, diakoni-nuorisotyöntekijäksi. Tällä hetkellä työssä Shalhevetyah-keskuksenpalveluksessa vastuualueena diakoniatyö, johon sisältyy sielunhoitoa kuin auttamistyötäkin.

Minulle lähetystyöhön lähteminen on sisäinen kutsu! Itse pidän elämssä tärkeimpänä asiana, että Jumalan tahto saisi meissä tapahtua. Mikä valtava kutsu meille ihmisille onkaan annettu: "Rakasta herraa, sinun Jumalaasi koko sydämestäasi ja koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimastasi. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".

Ei omassa yrityksessä vaan Vapahtajamme Jeesuksen johdatuksessa !!!

Martti ja Päivi Poukan tervehdys

Olemme työskennelleet Japanissa lähetystyössä lähes kymmenen vuotta. Tällä hetkellä asumme Suomessa, mutta pyrimme tekemään vuosittain noin kuukauden pituisen julistus-, opetus- ja musiikkimatkan lähetyskentälle. Ensimmäisen matkan teimme syksyllä 2015. Seuraava matka on suunniteltu kevääksi 2017, tarkemmin ottaen ajanjaksolle 24.4.-24.5. Tarkoituksena on vierailla seurakunnissa, päiväkodeissa, yliopistoissa ja muissa oppilaitoksissa. Tukikohteenamme on tuttu Suomi-kirkko Tokiossa.

Suomessa Martti toimii tällä hetkellä Sleyn osa-aikaisena lähettikuraattorina, digitalisoi arkiston ääninauhoja sekä toimittaa messuyhteisöjen messuja. Päivi toimii puolestaan Aurinko nousee -palvelujen kouluttajana pitäen kasvatusaiheisia koulutuksia ja luentoja sekä raamattuopetuksia. Teemme yhdessä myös lähetys-, kasvatus- ja musiikkivierailuja eri kohteisiin. Sovellamme opetustyössämme kristillis-ratkaisukeskeistä toimintamallia. Kokemuksemme mukaan musiikki on erinomainen työkalu Japanissa. Niinpä sooloesityksillä ja yhdessä lauletuilla hengellisillä lauluilla tulee olemaan tärkeä osa lähetysmatkallamme.

Päivin osuus opettajana ja kasvatustieteen asiantuntijana rakentuu kristillisen kasvatus- ja opetusteemojen sekä raamattupiirityöskentelyn ympärille. Ihmisen osana on Jumalan luomina, Kristuksen lunastamina ja Pyhän Hengen varustamina ‘kasvaa ja kasvattaa’. Tähän kasvu- ja kasvatustehtävään tarvitsemme maasta ja kulttuurista riippumatta kaiken mahdollisen tuen niin seurakuntana kuin yksityisinä ihmisinä.

Olemme kiitollisia, jos olet mukana lähetysmatkallamme. Lähtisitkö rukouksin mukaan matkallemme?

Ystävällisin terveisin
Päivi ja Martti

Nimikkolähettien lisäksi seurakunnalla on lähetystyössä nimikkokohteita

Kenian Kenttä
Säkylän seurakunnalla on ollut 31.8.2006 lähtien Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen
kanssa nimikkokohdetta koskeva sopimus

Medialähetys Sanansaattajat

Köyliön seurakunta on tukenut Medialähetys Sanansaattajien työtä. Se on tukenut mandariininkielistä ”Ilon maa” -nimistä radio-ohjelmaa lapsille vuodesta 2001 lähtien. Kyseinen radio-ohjelma päättyi 31.12.2015, mutta työn kehittäminen jatkuu. Säkylä-Köyliön seurakunta jatkaa yhteistyötä ja seurakunta hakee samalla järjestön yhteistöjäseneksi.  Medialähetys Sanansaattajista on ehdotettu, että yhteistyösopimuksemme laajennetaan Kiinan työhön yleensä.

Suomen Pipliaseura

Säkylän seurakunta on ollut Suomen Pipliaseuran jäsen 7.5.2002 lähtien. Myös Säkylä-Köyliön seurakunta on tehnyt yhteistyösopimuksen Suomen Pipliaseuran kanssa ja on myös seuran jäsen. Yhteistyösopimusalue on Intia

Missio - tekoja, jotka tuovat toivoa tähän päivään. Sanoja, jotka luovat uskoa tulevaisuuteen
Visio - Raamattu on kaikkien ulottuvilla ja luo uskoa. Sen sanoma toteutuu oikeudenmukaisuutena, rauhana ja sovintona.

Pipliaseuran työn kautta

• tavoitetaan ihmiset heidän omalla kielellään
  • luodaan pohja luku- ja kirjoitustaidolle
  • vaikutetaan syrjiviin asenteisiin