nuoria riparilla

Rippikoulu

Rippikoulu on matka tärkeiden asioiden äärelle.
Se on seikkailu, jonka voi kokea vain kerran.

Rippikoulu on osa kirkon kasteopetusta. Tutustut sen kirkon uskoon, johon sinut on kasteessa liitetty. Rippikoulu ei ole pakonomaista ulkoläksyjen tenttaamista tai Raamatun opettelemista ulkoa. Rippikoulu tutustuttaa sinut tuntemaan kolmiyhteistä Jumalaa. Sen aikana pohdimme yhdessä elämän tärkeimpiä kysymyksiä, jotka liittyvät sinuun itseesi, Jumalaan, elämään ja kuolemaan. Rippikoulu antaa vastauksen siihen, mitä Jumala on tehnyt hyväksemme.

Rippikoulu on kestoltaan noin yhdeksän kuukautta. Aika pitää sisällään yhteisiä opetuspäiviä, viikon mittaisen leirijakson ja konfirmaation, joka on sinun juhlasi.

Rippikouluajalle sisältyy myös seurakuntaan tutustuminen, johon kuuluu käyntejä seurakunnan eri tilaisuuksissa.

Rippikoulun käyminen antaa sinulle oikeuksia: Voit toimia kummina, osallistua ehtoolliselle ja asettua 18-vuotiaana ehdokkaaksi seurakuntavaaleissa. Rippikoulun käynyt täysi-ikäinen voi saada myös kirkkohäät.

riparilaisia hyppää ilmaan
Riparin riemua