Hautaan siunaaminen

Läheisen ihmisen kuollessa suru varjostaa elämän. Elämän rajallisuus tulee vastaan. Kristinuskon sanoman kautta meillä on toivo jälleennäkemisestä. Kuolema ei ole kaiken loppu,vaan ikkuna toiseen todellisuuteen.

Hautajaisjärjestelyt käynnistyvät ottamalla yhteyttä kirkkoherranvirastoon ja hautaustoimistoon.  Kirkkoherranviraston työntekijän kanssa voi sopia hautajaisten yksityiskohdista : hautauspäivästä, hautapaikasta, siunaamisen toimittavasta papista, kanttorista ja muistotilaisuuden pitopaikasta, mikäli se järjestetään seurakunnan tiloissa.  Hautaustoimiston henkilökunnan kanssa sovitaan arkusta tai uurnasta ja vainajan kuljetuksesta.

Et ole menetyksesi kanssa yksin. Seurakunnasta saat tukea ja apua myös hautajaisten jälkeen. Voit halutessasi ottaa yhteyttä pappiin, diakoniatyöntekijään tai muuhun seurakunnan työntekijään.

Läheisen kuolema on syvä ja voimakas kokemus. Kuolema on aina yllättävä - odotettunakin. Hautajaisjärjestelyissä noudatetaan vainajan tahtoa.

Hautajaisjärjestelyt

Hautajaisten suunnittelussa ja toteutuksessa seurakunnan työntekijät ovat apuna. Voit olla yhteydessä oman seurakunnan kirkkoherranvirastoon, päivystävään pappiin tai hautaustoimistoon. Siunaustilaisuus ja muistotilaisuus tarjoavat läheisille mahdollisuuden yhteiseen surutyöhön.

Hautaan siunaaminen

Hautajaiset

Säkylä-Köyliön seurakunta

Kirkkoherranvirasto avoinna:
Ma klo 9-13 Säkylän toimipiste
Ti klo 9-13 Köyliön toimipiste
Ke klo 9-13 Säkylän toimipiste

Puhelinpalvelu 044 777 1801:
Ma-to klo 9-13

Säkylän toimipiste