Diakoniatyö, kun tarvitset apua tai tukea elämääsi.

Diakoniatyö on  kristillisestä uskosta ja rakkaudesta lähtevää luottamuksellista auttamistyötä. Diakoniatyön asiakkaita voivat olla ketkä tahansa Säkylä-Köyliön alueella asuvat. Toimintamuotoina ovat mm. kahdenkeskiset keskustelut, koti- ja onnittelukäynnit, ryhmät, vapaaehtoistyö sekä ruokajakelu. Diakonialta on myös mahdollista saada taloudellista avustusta.

Diakoniatyön tehtävänä on

• auttaa ja tukea haavoittuvassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä

• jakaa lähimmäisenrakkautta ja huolehtia huono-osaisista

• toimia oikeudenmukaisuuden, yhdenvertaisuuden ja rauhan puolesta

Elämän erilaisten vaikeuksien ja vastoinkäymisten kohdatessa, voit ottaa luottamuskella yhteyttä diakonissa Katri Saariseen puh. 044 725 1103.

Diakonian ajankohtaisista tapahtumista ja tilaisuuksista ilmoitetaan seurakuntatiedot- kohdassa sekä Säkylä-Köyliön seurakunnan facebook sivuilla.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ruokajakelun aikataulut

Kaffeli, Säkylän srk-talolla
Tuulimyllyntie 21, 27800 Säkylä
Maanantaisin klo 10-11.30
Torstaisin klo 10-11.30

Safkatti, Köyliön kerhotilassa
Köyliöntie 4, 27710 Köyliö
Perjantaisin klo 10-11.30

Tarjolla myös kahvia ja juttuseuraa

Diakonissa Katri Saarinen toimii Yhteisvastuukeräyksen keräyspäällikkönä.

Lisätietoja Yhteisvastuusta saat painamalla seuraavaa linkkiä: Yhteisvastuu

Palveleva puhelin

Palveleva puhelin numerossa 0400 221 180 tarjoaa soittajalle mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita puhelimitse nimettömänä.

Löydät lisätietoja osoitteesta: Kirkon keskusteluapu - evl.fi

Voisitko ajatella toimivasi vapaaehtoisena seurakunnassa?

Miksi osallistua seurakunnan vapaaehtoistoimintaan?

Vapaaehtoisena toimit omana itsenäsi osana yhteisöämme niillä tiedoilla ja taidoilla, joita sinulla on. Pääset tutustumaan uusiin ihmisiin, kokemaan yhteistä iloa sekä rakentamaan yhteistä seurakuntaamme. Saat toteuttaa lähimmäisenrakkautta ja vahvistaa hengellisyyttä. Saatat oppia asioita, joita voit tarpeen tullen hyödyntää muuallakin. Ja pääset tuomaan oman osaamisesi esille yhteiseksi hyväksi. Yhdistyneet kansakunnat on raporteissaan nostanut vapaaehtoistyön avainasemaan kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamisessa. Vapaaehtoisena olet osa suurempaa kokonaisuutta edistämässä terveyttä, hyvinvointia ja oikeudenmukaisuutta sekä vähentämässä köyhyyttä, nälkää ja eriarvoisuutta.

Mitä vapaaehtoinen voi tehdä?

Säkylä-Köyliön seurakunnassa on vapaaehtoistehtäviä laidasta laitaan eri-ikäisten ihmisten parissa. Toimia voi esim. yksinäisen ystävänä, avustaa tapahtumien toteuttamisessa, ruuanlaitto- ja keittiöhommissa, käsityön tekijänä, hartaus- ja jumalanpalvelustehtävissä ja vaikka missä muussa. Vapaaehtoistyö voi olla säännöllisistä tehtävistä yksittäisiin tapahtumiin sekä arkena että viikonloppuna. Säkylä-Köyliön seurakunnassa ollaan kehittämismyönteisiä ja avoimia uusille toimintamuodoille ja ideoille. Tuo ideasi rohkeasti esille, yhdessä olemme enemmän.  Vapaaehtoiseksi ilmoittautuminen ei sido sinua mihinkään. Ja vapaaehtoistyö on aina sinusta lähtevää, mitä sinä haluat tehdä? Mitkä ovat sinun vahvuutesi ja osaamisesi? Miten voisimme yhdessä hyödyntää juuri sinun halukkuutta ja osaamistasi yhteisen hyvän luomiseksi? Vapaaehtoisena seurakunnassa sinun on mahdollisuus saada työnohjausta tarvittaessa seurakunnan diakonissalta.

Jos vapaaehtoistyö seurakunnassamme alkoi kiinnostaa sinua tai haluaisit kysyä jotain aiheeseen liittyvää, voit olla yhteydessä diakonissa Katri Saariseen tai pastori Maria Schmandtiin.

Diakonissa Katri Saarinen